Ínyenc Paleo

paleo, gluténmentes, laktózmentes, cukormentes receptek egyszerűen

Paleo baconos, cheddaros hamburger hús

2015. április 30. 13:44 - izall

#milegyenazebéd? Együnk bacont hússal!

Próbálok úgy élni paleosként, hogy a kedvenc kajáimról ne kelljen lemondanom. Ez sokszor nem egyszerű, de egy kis kreativitással szinte minden megoldható:)

Így volt ez a hamburgerrel is. Valamelyik nap annyira megkívántam, hogy elhatároztam, lesz paleo változata is és kész!

paleo_hamburger_2.jpg

Hozzávalók: 

- 500 g darált sertéshús (tudom, marhából az igazi, de a hét a lowbudget jegyében telt, így disznóra esett a választás)

- 15 dkg baconszalonna (ez lehet kockázott is, én mondjuk a piacon veszek vagy 2 ujjnyit és azt belevágom)

- 2 közepes fej hagyma

- 2 tojás

- pár szelet cheddar sajt (ízlés szerint)

-  2 evőkanál cukormentes mustár

- 1 csokor petrezselyem

- só, bors

 

Elkészítés: 

1., A bacont és a hagymát felkockázom és serpenyőben megpirítom

2., a lepirult bacont és a hagymát a baconből kisült zsírral együtt hozzáöntöm a darálthúshoz (ettől nagyon jó, szaftos ízt és állagot kap a húspogácsám)

3., hozzávágom a petrezselymet

4., mehet bele a 2 tojás és a mustár

5., sóval, borssal ízesítem és jól összekavarom. 

6., nem árt neki pár óra hűtő (én mondjuk nem szoktam kibírni és egy húspogácsát általában kisütök:))

7., pogácsákat formálok a húsból és olajban/kókuszzsírban kisütöm őket. (3-4perc/oldal)

8., forgatás után a húspogácsa kész oldalára fektetem a cheddar szeleteket és hagyom ráolvadni (a képen Párom épp csípőspaprikával is kísérletezett). 

Én attól függően hogy éppen hogy kívánom (vagy mi van itthon) veszek paleo zsömlét az Ehetemmmben (de ha nagyon lelkes vagyok, én készítek), vagy összedobok egy salátát és azzal tálalom. 

Plusz: 

- a végén még pár szelet bacont kisütök és a cheddaros húspogácsára rakom. 

- majd ezt leöntöm saját készítésű majonézzel

paleo_hamburger.jpg

Jó étvágyat!:)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://inyencpaleo.blog.hu/api/trackback/id/tr127415420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mennyémá 2015.05.02. 08:43:07

@spinat: ugyanmár. gyűjtögette, merugye gyűjtögető életmód volt. talált itt ott kis darált húst, chedar sajt az minden bokorban nőt.
Ennek a sok paleo hívőnek kicsit utána kéne néznie, hogy mégis mihez jutottak hozzá egyáltalán eleink akkor. Bár tudom, a mai világban nagy fájdalmakkal jár az önálló gondolkodás, könnyebb elhinni minden áltudományos őrületet.

izall 2015.05.04. 09:49:16

@mennyémá: Ezek szerint próbáltad, de Neked nem jött be. Legalábbis remélem, hogy tapasztalat alapján kritizálsz valamit:) és - hogy a Te érvelésedde éljek - nem hiszel el önálló gondolkodás nélkül mindenféle őrületet, ami a paleo ellen szól. :D Amúgy meg ahogy írtam, nekem elég sok mindenben segített. Én is tök szkeptikusan álltam hozzá, de muszáj volt változtatnom, és nekem bejött. Én nem állítom, hogy mindenkinek ez a jó. Nekem tuti jó - és ezzel én meg is vagyok elégedve.

mennyémá 2015.05.04. 13:10:48

@izall: alapjában véve, nem lenne semmi bajom ezzel a paleo dologgal, relatíve kiegyensúlyozott és nem valami hiány dologra építkező diéta (nem ne egyél fehérjét/szénhidrátot etc típusú). Nekem az ideológiával és az ellentmondásokkal van bajom. Ne egyél/igyál tejet-tejterméket, de érlelt sajtot ehetsz? nincs ebben valami ellentmondás? Tudom a tejjel szemben az a fő álláspont, hogy az ember felnőtt korára nem tudja megemészteni a tejcukrot. Viszont azt pont elfelejtik, hogy az európai emberek több mint 80%-a genetikailag képes megemészteni a tejcukrot, mivel nem áll le benne az elválasztás után a lebontó enzim termelődése.
Ne egyél gabonát? mert? őseink bőven ettek, amikor találtak és hidd el egy idő után találtak, mert keresték, mivel jól laktak tőle. Viszont ehetsz kakaós dolgokat, mert? Őseink nagyjából pont nem ismerték a kakaót, legalábbis itt eurázsia-afrika környékén.
Tehát a bajom a fél és áltudományos zagyvaság amit köré költöttek, hogy legyen mivel lehúzni az embereket, akik ezt dalolva elhiszik. Vagyis nem magukkal a dolgokkal amiket esztek, én is kb ezt eszem, kiegészítve azzal ami nektek tilos.
süti beállítások módosítása