Ínyenc Paleo

paleo, gluténmentes, laktózmentes, cukormentes receptek egyszerűen

PALEO MÁKOS-BANÁNOS MUFFIN

2015. április 27. 16:29 - izall

Sütizzünk, kávézzunk!

Van egy szokásom, amitől nem szerettem volna megválni a paleos 'áttérésem' után sem. Ez pedig a kávé+süti kombó. Valamelyik influenzás kidőlés alkalmával lenyomtam egy Agatha Christie filmmaratont (tudom tudom, shame on me, de nagyon kedvelem a könyveit is, és a filmket is), ahol Miss Marple rendszeresen teázgat és sütizget a kotnyeleskedései közepette. Félidőben annyira megkívántam én is, hogy takaróba csomagolva kikecmeregtem a konyhába és az otthon lévő hozzávalókból készítettem magamnak egy jó kis sütit, amit aztán teával elmajszoltam. Azóta ez a szokás megmaradt, csak a teát általában felváltja a kávé, a lisztet pedig valamilyen paleo-liszt. 

paleo_muffin_makos.jpgPALEO MÁKOS-BANÁNOS MUFFIN

Hozzávalók:  

- 20 dkg darált mák

- fél zacskó sütőpor vagy késhegynyi szódabikarbóna

- 2 tojás

- 3 jól megérett banán. Én akkor szeretem, ha már pépesebb az állaga. (banán IR-ben csak kevés javasolt, mert eléggé fel tudja vinni a cukrot)

- annyi víz, amitől még nem lesz nagyon folyós az állaga

- 1 ek. kókuszzsír 

- ízlés szerint mehet bele stevia/eritrit, de én nem szoktam tenni, mert az érett banán van annyira édes, hogy a süti is édes lesz tőle

 Elkészítés: 

1. A mákot keverjük össze a sütőporral

2. Adjuk hozzá a vizet, aztán egyenként a tojásokat, majd a felolvasztott kókuszzsírt.

3. Jól dolgozzuk össze a tésztát, majd keverjük hozzá a darabokra vágott banánt. 

4. A masszát muffin formákba öntjük (ha nincsen, hőálló tálba is tehetjük és kockákra vágva szolgáljuk fel) és előmelegített sütőben 180 fokon készre sütjük. (Szúrjunk bele egy fogpiszkálót, és ha már nem ragad hozzá a tészta, akkor tökéletes!)

Amivel turbózhatod: reszelt alma, darált dió, paleo csoki szósz...think big!:)

9e6f6235c15483248c36033dbc14e137.jpg

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://inyencpaleo.blog.hu/api/trackback/id/tr67391884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Literáti Groß 2015.04.28. 13:49:54

Meglehetosen megteveszto, hogy a bevezetoben meg beszel liszthasznalatrol, aztan a receptben es az elkeszitesben szo sincs rola. Kell a sutibe liszt, vagy nem? Ha igen, mennyi? :)

izall 2015.04.28. 14:00:24

@Literáti Groß: Köszi az észrevételt! Nem, a mák helyettesíti a lisztet:) Nekem az is egyfajta paleo-liszt. Remélem finomra sikerül, ha elkészíted! (én nem vagyok nagyon édesszájú, így nekem elég volt a banán, de ha szereted az édesebb dolgokat, akkor mehet bele eritrit/stevia is. ) Hajrá:)
süti beállítások módosítása