Ínyenc Paleo

paleo, gluténmentes, laktózmentes, cukormentes receptek egyszerűen

REGGELI GYÜMÖLCSÖS-MAGVAS PALEO ZABPEHELY

2015. április 27. 14:38 - izall

Zabos-e a jó paleos?

Első posztomat kezdem akkor a nap első és (számomra legalábbis) legfontosabb étkezésével, a reggelivel. 

Én a paleo korszakom előtt szinte minden reggelt zabpehellyel indítottam. Annyira jól esett a jó meleg, tartalmas kása, hogy ezt paleosként is szerettem volna megtartani. Utánaolvastam hát, hogy ezen a téren mi a helyzet.  Nos elég megoszlanak a vélemények az én kis zabpelyhes reggelimmel kapcsolatban. Van aki szerint abszolút tilos, mások szívesen használják, mondván a zab nem tartalmaz glutént. 

Végül arra jutottam, hosszas olvasgatás után, hogy

1., a zab valóban nem tartalmaz glutént

2., azonban a legtöbb termék, amikhez hozzá lehet jutni, gluténnal "fertőzöttek". 

Miért is: A zabot együtt takarítják be, dolgozzák fel, sőt több helyen egy gyárban is csomagolják a gabonafélékkel. Ezen folyamatok során pedig elkerülhetetlen, hogy pl. az én Spáros lowbudget zabpelyheim közé ne kerüljön glutén a gabonafélékről. 

Juhéj, nincs semmi veszve, a zab zöld utat kapott - legalábbis nem pirosat! Ez nekem már elég volt, mert a camambertről való lemondás után nem tudom, milyen megpróbáltatásokat bírtam volna még ki:)

Ekkor jött a következő lépés: ok, szerezzünk gluténmentes zabpelyhet! Elmentem a Herbaházba, gondolván azon a bazi nagy területen biztosan találok, de végül egy megfáradt pasival, keskenyebb pénztárcával és zacskónyi terméket cipelve, zabtalanul néztem a következő reggel elé. 

Szó mi szó, végül neten tudtam rendelni, közel ötszörös áron...1000 Ft-ért fél kg-ot. Viszont ez garantáltan gluténmentes, tehát paleo! Azóta mondanom sem kell, kicsit lohadt a lelkesedésem zab-ügyben és beiktatok más reggeliket is, de lemondani nem tudtam róla. 

Zabpehely, ahogy én szeretem

 Hozzávalók: 

- garantáltan gluténmentes zabpehely

- gyümölcs (én szezontól függően almát, körtét, bogyós gyümiket szoktam belerakni)

- magvak (dió szinte mindig van otthon, így az a biztosan, de kesuval, mandulával is isteni)

- esetleg mákkal, fahéjjal megbolondítom

 Elkészítés: 

- A zabpelyhet felöntöm vízzel (kicsivel több, mint ami ellepi)

- közepes lángon főzöm, amíg szilárdabb nem lesz (ettől megpuhul és még finomabb lesz, mintha csak leforráznánk). 

- picit hagyom kihűlni, majd mehet bele minden jó, amit a fantáziánk megkíván - és persze paleo!:)

 

 

Jó étvágyat! Én néha ha édességet kívánok, akkor is szoktam készíteni, vagy csak egy laza vacsorának is tök jól esik. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://inyencpaleo.blog.hu/api/trackback/id/tr57391706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása